A kettlebell edzés

A kettlebell edzés rendkívül divatos testedzési módszer manapság. Hírnevét nem „csak” az őt körbefonó marketingnek köszönheti, hanem hatékonyságának is. Kevés ideig lenne egy módszer életképes, ha nem bizonyít ténylegesen is a porondon. A kettlebell edzés szempontjából ez a porond természetesen nem egy színpad, hanem valós felhasználásának színterei. Ezek lehet egyszerű edzőtermek, de akár otthon a nappalink is. A kettlebell edzés azonban nem korlátozódik az egyéni felhasználásra, lehetőségei révén sokkal szélesebb körű alkalmazhatóságot biztosít. Mára a Betterbell.hu: kettlebell edzés így a hivatásos testépítők és sportolók felkészítésében nyújt nagy segítséget, de a katonai-, illetve a különleges alakulatok alap- és speciális kiképzési programjának is szerves része lett.

Honnan ered a kettlebell edzés?

A kettlebell tulajdonképpen nem testépítő módszer volt eredetileg. Jellegzetes alakú eszköze, a gírja (öntöttvasból készült fogantyúval ellátott golyó) igazság szerint az orosz földművesek mérősúlya volt, amit a learatott gabona és egyéb magvas takarmányok mérésére használtak. Egyedi kialakítása miatt még a megemelése is kihívást jelent olykor, nemhogy a lengetése, vagy egyik kézből a másikba való dobálása. A vele dolgozó munkásemberek idővel észrevették, hogy ennek a mérősúlynak a használata során nemcsak, hogy megerősödtek, és esetleges felesleges kilóikat is ledobták, hanem figyelemre méltó állóképességjavulást is tapasztaltak. Az arányos, szálkás testalkat már csak a hab volt a tortán.

kettebell edzés

 

Mit használunk az kettebell edzés alkalmával?

Egy kettlebell edzés során a már említett és alakjáról elhíresült ágyúgolyóra hasonlító, füles vasgolyót használunk. Ennek kialakítása miatt a fogásponttól távolabb esik magának a súlyzónak a tömegközéppontja és ez az excentricitás okozza azt, hogy emelgetése során nemcsak hogy fokozottabb koncentrációt, hanem komplexebb izommunkát követel meg. Emiatt sokkal több izomcsoportot dolgoztat meg egyidejűleg, mint egy hagyományos egy-, vagy kétkezi súlyzó, amit szabályosan használnak. A kettlebell edzés modern világában ezeknek a súlyzóknak egész méretválasztéka található meg, melyekből kedvükre válogathatnak kezdők és profik egyaránt. A kettlebell edzés megkezdése sokakat arra inspirál – pláne fogasztói társadalmi szokásaink miatt – hogy már rögtön a legelején vegyen az ember néhány súlyzót. Először érdemes volna beszélni egy szakképzett instruktorral, aki rendelkezik a megfelelő képesítéssel és tapasztalattal ahhoz, hogy megállapítsa, milyen tömegű súlyokat érdemes beszereznünk – ha már mindenáron vásárolni akarunk. A 8kg-os változattól egészen a 48kg-osig 4kg-onként növekszik a gyártott széria mérettartománya. Amíg egy átlagos erőnléttel rendelkező nőnek általában megteszi a 8kg-os alapsúly, addig természetüknél fogva erősebb testfelépítésű és izomzatú férfi társaik leggyakrabban a 16kg-os darabbal szoktak indulni. De senkinek ne szegje kedvét, ha ő személy szerint pont nem illene ebben a két „fiókba”. Egyéni alkatunk és igényeink egész más edzésmódszert követelhetnek meg számunkra, amit egy jó tanár hamar felismer és segít kivitelezni.

Mennyire veszélyes egy kettlebell edzés?

Amennyiben mértékkel és körültekintően haladunk, akkor semennyire. Jellemzően a túlerőltetés szokott sérüléseket okozni, amelyek megelőzhetők felügyelettel és óvatos haladással. Elvégre az egészségünk a tét.

Köszi ha megosztodShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn